Der knokles hver eneste dag i landets supermarkeder, men der mangler lige dét, som skaber atmosfære og nærhed. Konkurrencen er benhård, så man "sparer" på omkostningerne. Men reduktion af en udgiftskonto behøver ikke også at være en reel besparelse. Det modsatte kan også være tilfældet. Ofte - for ganske små penge - kunne butikkerne gøre meget for at virke inspirerende og på en sober måde friste kunderne til indkøb. For eksempel kan individuelle dekorationer skabt med omtanke gøre underværker. De skal på en spændende måde udstråle troværdighed både om dagligvarer, slag-tilbud og udsalgsvarer. Det kræver naturligvis viden om dekoratørfaget at kunne "udsmykke" en forretning; men rigtigt anvendte dekorationer skaber omsætning…. Det er som med en god middag, hvor opdækningen og bordets udsmykning skaber stemning og appetit. I de store kædebutikker ser man kun stereotype printerudskrevne skilte som ligefrem skilter med manglende kreativitet. Mange af butikkens varer stables bare op på gulvet og skiltene blafrer lidenskabsløst i loftet. Altså ingenting foroven og ingenting forneden … kun ned i skuffen. Også belysningens virkemidler tages alt for lidt i anvendelse. Det er et område, som har et næsten uudtømmeligt register, der med charme og omtanke kunne benyttes langt bedre. De gode dekorative virkemidler udtænkt og skabt, som regel for små penge, af dekoratøren, er værd at satse på igen.

Stjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktiv
 
Hvilket discountsupermarked handler du oftest i?