Det var kun otte norske delegeredes ja stemmer som afgjorde, at Coop Norden overhovedet blev til noget. Derimod var der bred opbakning til dannelsen i såvel Sverige og Danmark.
Målsætningen for Coop Norden er et overskud på 2 procent af omsætningen i 2005; men efter tidligere at dømme, hvor kendetegnet for de tre samarbejdspartnere har været, at ingen af dem i nævneværdig grad har været i stand til at tjene penge, må det antages at være optimistisk. Fusionspartnerne i Coop Norden er i Norge og Sverige overhalet af andre hhv Norges Gruppen og KF og FDB i Danmark er hårdt presset af Dansk Supermarked.
Dansk Dagligvare Info gør opmærksom på, at analytikere ligefrem mener, "at det er en fusion af trængte partnere, der mangler kapital til at forny butikkerne og gennemføre en overordnet strategi, og som derfor har valgt at rationalisere ”bagbutikken” ved effektivisering af indkøb og logistik”.
Endnu er det uafklaret, hvad der skal ske med de 485 selvstændige danske brugsforeninger. I den forbindelse ligger der en anden strategi og lurer, nemlig at Coop Norden, der bliver et aktieselskab, om tre år kan få andre ejere end andelshaverne. Ifølge prospektet må ingen af de tre parter sælge deres aktier inden for de første tre år; men herefter er et salg til en udenforstående køber en mulighed. Tager økonomien en uheldig drejning, er håbet dog, at det bliver en anden kooperation, der køber. Men et privat selskab er nok snarere en mulighed.

Stjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktiv
 
Hvilket discountsupermarked handler du oftest i?