Næsten 70% af de landmænd som opdrætter Antonius grise, er blevet sagt op af Steff-Houlberg.
Årsagen er, at for få forbrugere ønsker at sætte denne gris på bordet.

Det er i det hele taget blevet sværere at sælge specialprodukter som fx Antonius, Gourmet og frilandsgrise, som alle er baseret på dyrevelfærd.

Dyrevelfærd er et følelsesladet ord, som spiller kraftigt på det gode hos forbrugerne. Derfor har trendsættere og polikere med stor ivrighed og nok også med en anelse af misbrug taget begrebet til sig, velvidende at befolkningen naturligvis ønsker, at dyr skal have et godt liv.

Men disse kønne ord er åbenbart ikke nok!
For der er ikke belæg for at påstå, at grisene har det bedst ved at være fritgående udenfor eller ved at være i staldene.

Danmark er helt i front, når det gælder skrappe regler om at holde husdyr. Det borger vel i sig selv for dyrevelfærd!

Antonius-grisen har gennem en årrække været meget populær; men den opståede krise skyldes blandt andet en fusion mellem Favør og SuperBest, som har besluttet sig for at bruge et andet kødmærke. Derudover har der også generelt været en faldende interesse for Antonius-grisen.

Det kan muligvis skyldes, at markedsføring og information - fx over for storkøkkener - har været meget lidt anvendt, og derved givet andre spillere mere plads på banen.

Stjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktiv
 
Hvilket discountsupermarked handler du oftest i?