Coop Danmark er den kæde som tjener tykkest på salg af bæreposer til kunderne. 
Deres fortjeneste pr solgt pose beløber sig til adskillige hundrede procent, så det er virkelig guf, når ekspedienten med bestyreren i baggrunden ser på, at kunderne snupper en pose eller to.

Sidste år tjente detailhandelen over 320 millioner kroner på salg af bæreposer. Coop Danmark tjente mest, nemlig mellem 110 og 160 millioner kroner. 
Kæmpefortjenesten skrues op ved, at de har de tyndeste poser til de højeste priser.

Pose-overskuddet skal ses i sammenhæng med, at Coop Danmark sidste år før skat kun havde et overskud på 325 millioner kroner, så man kan med rette slå fast, at deres salg af poser til forhøjet pris er en meget betydelig livline for kæden.

Den kundevenlige brugsforeningstankegang giver sig i hvert fald ikke udslag med hensyn til bæreposer, for i Coop Danmark koster en almindelig bærepose 2,25 kr., mens den i Netto kun koster 1,50 kr.

Stjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktiv
 
Hvilket discountsupermarked handler du oftest i?