Stand 2782 
Graasten Salater introducerer nu som et vigtigt led i deres skærpede cateringprofil en nydesignet cateringemballage. Det drejer sig primært om et nyt design af de velkendte 1, 5 og 10 kg. emballager, som officielt vil blive introduceret ca. 1. april 2004. Emballagerne har gennemgået et gennemgribende redesign bestående af nye etiketter på siden af spandene og bøtterne, et nyt påtrykt logo på den modsatte side af emballagerne samt et låg i den karakteristiske 'Graasten' blå farve.

Graasten Salaters nye emballage­design på catering­spandene

Den nye emballage­profil ser ikke bare flot ud, men tjener også brugernes interesser i den daglige brug af produkterne, fortæller Ivar Knoth, adm. direktør hos Graasten Salater A/S. Cateringmarkedet er i hastig udvikling og kunderne stiller stadig større krav til produkternes kvalitet og fleksibilitet. Vi må agere efter de spilleregler der gør sig gældende på det marked, hvor vi opererer, og vi ved af erfaring, at tingene går stærkt i køkkenerne, og at der ikke er tid til at lede længe efter en vare fra en bestemt leverandør, når slutbrugeren 'rykker' i den anden ende. Derfor må vores produkter differentiere sig med stor synlighed fra de øvrige varer på hylderne, således at spanden med f.eks. hønsesalat er let at finde på lageret med de mange øvrige cateringprodukter. Derudover er spandenes plastmateriale semitransparent, hvilket vil sige, at brugeren let kan se hvor meget af det pågældende produkt der resterer i emballagen, tilføjer Ivar Knoth.

Redesignet af cateringemballagen er et led i strategien om at udvikle vores cateringprofil proaktivt, fortæller Ivar Knoth og lægger ikke skjul på, at Graaaten Salater målrettet er i fuld gang med at opruste på foodservicedelen i den sønderjyske virksomhed og har ambitioner om at få en endnu større bid af kagen på cateringmarkedet. Vi har i dag en flot markedsandel på detailmarkedet som leverandør til alle de store, landsdækkende grossister, og ved at der også ligger et stort potentiale gemt i foodservice-sektoren, hvorfor vi nu har justeret på vores strategi for at indfri vores målsætning om en større markedsandel på cateringmarkedet.

Den nye cateringemballage er blot ét tiltag blandt flere i Graaten Salaters bestræbelse på at servicere cateringkunderne på højeste niveau. En nyudviklet b-2-b hjemmeside med navnet 'BusinessNet' har været at finde på adressen www.graasten-salater.dk/businessnet igennem nogen tid og indeholder bla. en mediebank, kampagnenyt, sortimentsoversigter og mange andre nyttige ting, der kan interessere den professionelle Graasten 'bruger'.

Den nye cateringprofil ser første gang dagens lys på Graasten Salaters stand i hal C på Foodexpo messen i Herning d. 28.-31. marts 2004.

Stjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktiv
 
Hvilket discountsupermarked handler du oftest i?