Den 6. september kom Carlsberg Pilsner i, som bryggeriet siger, ny indpakning, dvs ny flaske-type. Flasken er slankere,  klarere og vejer mindre, men bevæger sig nok yderligere væk fra "VORES ØL". Det er muligvis også hensigten, for dette slogan anvendes ikke mere om Carlsbergs øl. Bryggeriets tv-reklamespots viser fx fine restauranter, hvor personerne pludrer på fransk.

Carlsbergs¤undersøgelse viser, at den nye flaske giver kunderne en mere værdifuld øloplevelse, og endda i en grad som de er villige til at betale ekstra for. Derfor kan du som forhandler, siger Carlsberg, sætte prisen på en Carlsberg Pilsner op med fx 1 kr, og størstedelen af den merpris kan du lægge direkte ned i din egen kasse.

Der er ingen tvivl om bare at kunne sætte prisen i vejret vil vække begejstring hos mange af landets restauratører, som ofte økonomisk kører lige til øllet.

Indholdet er det samme

Carlsberg har ikke og kunne ikke drømme om at lave om på øllet, siger bryggeriet, så ekstrafortjenesten udløses udelukkende på grund af den nye flaskes form og skønhed og sådanne kvaliteter har jo altid været ombejlede.

Stjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktiv
 
Hvilket discountsupermarked handler du oftest i?