Daloon

Daloon sætter nu spotlight på detailproduktet forårsruller til ovn. Ovnrullerne bliver relanceret med en kampagne, som især henvender sig til kvinder med budskaber om, at Daloons ovnruller er nem fastfood, som man ikke skal have dårlig samvittighed over - blandt andet fordi indholdet af grøntsager er højt og fedtindholdet lavt sammenlignet med mange andre færdigretter.

Forårsruller til tilberedning i ovn er et komplet måltid i sig selv, eller de kan lynhurtigt peppes op med nudler, soja, salat eller andet tilbehør. Daloon er i fuld gang med en ny markedsføringsstrategi - eller oplysningskampagne - der skal genvinde forårsrullens position som en af danskernes foretrukne færdigretter. I begyndelsen af januar relanceres de fire varianter af forårsruller til tilberedning i ovn derfor under nye navne: China med oksekød, bambusskud og kinesiske svampe, Macau med oksekød og hvidkål, Vegong vegetarrulle med grøntsager, og Shoo Van med kylling og grøntsager.

Shoo-van tallerken

"For familien med en travl hverdag er ovnrullerne et af kølediskens bedste bud på eksotisk kvalitets-fastfood med et fedtindhold i den lave ende - sammenlignet med mange andre færdigretter. Mange forbinder forårsrullen med noget usundt, måske fordi nogle af rullerne skal frituresteges. Det billede vil vi gerne vende om, for især forårsruller til ovn er slet ikke så usunde. China, Macau, Vegong, og Shoo Van rullerne indeholder kun 5-6,5% fedt og masser af grøntsager," siger Gitte Elkær Bruun, Market Development Manager hos Daloon.

Kinesisk look

Ifølge forbrugerundersøgelser er især de 30-45 årige loyale forbrugere af forårsruller fra Daloon, som de husker som førstegenerations fastfood fra deres barndom og teenageår. Smagen hitter også i forbrugertests, men trods Daloons høje kendskabsgrad og gode image er der i dag hård konkurrence fra andre typer fastfood og ready-made produkter. I forbindelse med den nye kampagne får Daloons ovnruller derfor ny indpakning, hvor produkternes kinesiske oprindelse er fremhævet. Desuden bliver fedtprocent og andelen af grøntsager tydeligt fremhævet, og der vil fremover være inspirationsopskrifter på lækkert tilbehør til rullerne på emballagen.

"Forbrugerundersøgelser viser, at omkring 55% af de kunder, der kommer i butikken efter kl. 15.00 ikke ved, hvad de skal spise til aftensmad. De fleste købsbeslutninger omkring forårsruller og anden fastfood træffes i butikken, så samtidigt med kampagnen er det vigtigt at gøre indpakningen ekstra fristende. Det skulle gerne få mange flere til at navigere efter forårsrullerne i køledisken," understreger Gitte Elkær Bruun.

 

Kampagnen for Daloons ovnruller er en del af en ny marketing-platform for samtlige produkter. I tråd med den samlede kampagne bliver hver annonce for ovnrullerne "oversat" til det enkelte medies læsergruppe, og dagbladsannoncerne bliver udformet som kommentarer til aktuelle begivenheder. For at kunne kommunikere mere intenst med den enkelte målgruppe, har Daloon valgt tv-reklamer fra til fordel for annoncer i magasiner, dagblade, outdoor og trolley-boards. Kampagnen blev lanceret i oktober 2005, og strækker sig foreløbigt over år 2006.

Stjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktiv
 
Hvilket discountsupermarked handler du oftest i?