Messecenter Herning havde i annoncer og prospekter regnet med over 45.000 besøgende på foodexpos 4 messedage. Resultatet blev 34.778. Det mindre besøgsantal kom ikke bag på MEALS, som altid forud for de store fødevaremesser i Danmark, spørger 200 kantiner, restauranter, institutioner o.l. fordelt på 100 i øst-Danmark og 100 i vest-Danmark, om de agter at besøge den forestående messe. Svarene viste klart, at færre end sædvanligt svarede JA til at besøge foodexpo.

Foodtec i efteråret 2005 i Herning Messecenter havde også tilbagegang omend i mindre grad, men det rejser alligevel spørgsmålet om vore messer om fødevarer & udstyr bør tages op til revision. Nogle af de svar vi hører oftest er, at fødevaremesserne fra gang til gang rummer for få egentlige nyheder.

Vi mener, at producenterne hele tiden gør sig store anstrengelser for at produktudvikle, også i retning af hvad der er oppe i tiden hos forbrugerne, men det er også klart, at brød, marmelade, pålæg, kødstykker, fisk, mejerivarer, frugt & grønt, krydderier, juice, bake off, færdigretter osv. osv. har sine variationsbegrænsninger.

Markedsføringen af foodexpo var, som den plejede at være med hensyn til annoncering i fagblade og aviser, men da man i høj grad ønsker online besøgstilmelding, så bør man måske tænke lidt over, at trykte annoncer ikke er klikbare.

- Det er vanskeligt at ville agere moderne ved ikke at følge med tiden.

Stjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktiv
 
Hvilket discountsupermarked handler du oftest i?