Restaurationskøkkenet må kunne håndtere små oplag
Individualiseringen stormer frem på næsten alle områder. Det sker automatisk i takt med, at forbrugerne i disse år generelt har flere penge mellem hænderne end tidligere.
Denne udvikling betyder blandt andet, at spiserestauranter skal kunne fornemme, om de skal finde deres tidligere store a la carte spisekort frem igen.
Meget tyder i hvert fald på, at flere og flere spisegæster godt kan lide hver for sig at vælge mellem et bredt udvalg af retter, og det gælder både forretter, hovedretter og desserter.
Tendensen på spiserestauranterne har i en del år været, at man stort set kun tilbyder én menu, som ganske vist i mindre grad kan varieres. Denne form for næsten ensartethed ved alle bordene ser ikke ud til mere at falde i publikums smag.
Restauranterne må derfor mere og mere indstille sig på at tage udgangspunkt i den konkrete gæst. En til en hele vejen igennem er naturligvis urealistisk, men man skal i hvert fald være opmærksom på differentiering.
De vil have fornyelse ellers siver de.
Små oplag giver måske ikke umiddelbart den store fortjeneste, men som led i helheden medvirker de ofte til et godt image.