Økologien mangler - som samfundet som helhed - konkurrenceevne

Mmm..

Økologisk Landsforening har i mange år kæmpet bravt¤for reelt at få forbrugerne til at være åh så økologiske.

Hidtil har foreningen ikke i virkelighedens verden formået at flytte hegnspæle for deres sag ret meget, og det til trods for, at de nærmest burde have langt de fleste forbrugere på deres holdet. Men sagen for dem er,¤at den ene undersøgelse efter den anden gennem mange år bare viser, at når forbrugerne bliver spurgt, så svarer ca. 86%, at de foretrækker økologiske produkter, mens fakta er, at kun ca. 8% lægger dem i indkøbskurven.

Økologisk Landsforening vil på på Copenhagen Food Fair til foråret have en stand, hvor 30 økologiske producenter igen utrætteligt vil forsøge at råbe indkøberne op, så de bedre forstår sagens kerne om økologi.

Man kommer ikke uden om, at økologi har en mangfoldighed, men nu skal dén bare give sig udslag hos forbrugerne. Det bliver fortsat en meget vanskelig opgave, især fordi prisen for disse produkter er betydeligt dyrere¤(ca. 15-30 %) end¤andre også gode madvarer.

Danmark er, og det stormer frem, et discount land, så vil Økologisk Landsforening have mere end tomme ord fra forbrugernes side, så må de indskærpe de økologiske producenter at sænke deres priser betydeligt.

Kan de ikke dét, så bliver det business as usual.

 

 

 

Stjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktiv
 
Hvilket discountsupermarked handler du oftest i?