Coops forretning burde måske kun være et frugt- & grønt- og mejeriudsalg

Coop-koncernen har i mange år vidst, at de har meget svært ved at tjene penge på deres forretningskoncept.

Det skulle ellers ikke, efter mange års salgsstatistikker, være svært for deres ledelse at løfte deres forretning op økonomisk.


Når man ser deres egen liste over mange års salg af føde- og drikkevarer, som detailkoncernen har solgt mest af i 2015 og i årene forinden, så må det være oplagt for Coops ledelse, at dét de skal satse på er frugt, grønt og mejerivarer. Alt andet forhindrer dem åbenbart i at have en økonomisk sund forretning.

Fx har bananer været deres salgssucces nummer et i 15 år!

Det er ensidigt frugt, grønt og mejerivarer, som har førertrøjen på hos Coop, når det kommer til de mest solgte føde- og drikkevarer!

Det er igen, igen, igen osv den gule banan, som var den mest solgte fødevare på detailkoncernens hylder i 2015.

Det skriver Søndagsavisen, som har fået Coop til at lave et udtræk over de mest populære fødevarer talt på solgte antal i 2015.

Danskerne elsker bananer. Vi spiser den tre gange i løbet af dagen. Til morgenmad og som snack om formiddagen og eftermiddagen. Det er helt typisk en frugt, vi tager med på farten i løbet af ugen. I weekenden står den på andre frugter, der skal vaskes, inden de kan spises, siger Coops analysechef, Lars Aarup, til avisen.

Mest sælgende fødevarer i 2015:
1. Bananer
2. Øl
3. Æbler
4. Pærer
5. Minimælk
6. Tomater
7. Agurker
8. Letmælk
9. Sødmælk
10. Avocado

Det 150 år gamle kooperativ har 1,6 millioner medlemmer og ejer supermarkedskæderne Fakta, Dagli'brugsen, Irma, Kvickly og SuperBrugsen, der samlet har omkring 1.200 butikker spredt over hele landet.

Stjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktiv
 
Hvilket discountsupermarked handler du oftest i?