Der er al mulig grund til for hoteller, restauratører, turisterhvervet og andre at være opmærksom på, at danske forbrugere mere og mere holder på pengene. Ekstravagance bliver i de kommende år en mangelvare. Forbrugerne vil opsøge steder, hvor man kan have det hyggeligt for små penge.
Hotel og restaurantbranchen, ja selv en attraktion som Tivoli, døjer med for få kunder, og der er derfor al mulig grund til for hoteller, spisesteder, forlystelsesparker m.v. at være opmærksomme på realiteterne. Muligvis kan der alligevel være et lyspunkt ved, at den kommende sommersæson tegner til at blive "og det er Danmark” på bekostning af udenlandsrejser. Og skulle vejret tilmed blive godt dansk sommervejr, så kan der ligefrem blive run på de danske turistværdier, og dem er der som bekendt rigtig mange af.
Mad det skal man have, og kan de danske spisesteder levere god mad, god service forbundet med hygge, uden at det skal udarte sig til et forbrugsgilde, så er mulighederne for kundebesøg til stede.