En nylig undersøgelse fra Jysk Analyseinstitut A/S viser med al tydelighed, at danske forbrugere ikke er bekymrede med hensyn til fødevarerne. 
Kun 10 procent, viser rapporten, bekymrer sig meget, mens hele 90% i det store og hele er fuldstændig klar over, hvad de går hjem med.

En gruppe meget bekymrede på kun 10% er ligefrem sensationelt lavt, og ud af denne lille gruppe kan man ikke udelukke, at smag har påvirket svaret på undersøgelsens spørgsmål.

MEALS har ved flere lejligheder bragt statistikker om børn, unge og ældres viden om fødevarerne, og tallene har - alle som en - vist samme tendens, som hos Jysk Analyseinstitut A/S. Altså, at danske forbrugere udmærket ved, hvad de putter i munden og har derfor ingen grund til bekymring.

Men skulle en eller anden forbruger alligevel være lidt i tvivl, så giver ernæringseksperterne Orla Zink og Jørgen Højmark samt Jeppe Juul fra Danmarks Aktive Forbrugere uge efter uge gode råd og vejledninger om fødevarer i BT.
For nylig kunne de fx oplyse, at ketchup til 20 kr var bedre kvalitet end ketchup til 10 kr.

Stjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktiv
 
Hvilket discountsupermarked handler du oftest i?