Den 19. marts blev børneopskriftsbogen "Appetitvækkeren" præsenteret for pressen. 
Bogens 21 opskrifter er udvalgt efter en tv konkurrence, hvor der indkom over 1000 besvarelser med opskrifter, livretter og gode ideer.

Nu skulle så 200.000 eksemplarer af bogen være uddelt i alle landets 4.5.og 6. klasser.

Siden pressemødet har MEALS haft lejlighed til at gå opskrifterne lidt på klingen. Som oplyst på pressemødet er det børnene, som har sagt, hvad de kan lide, men derefter er det vist Karolines Køkken, som har taget over. I hvert fald er opskriftsstilen og produkterne typisk Karolines.

Det skal børnene nu ikke være så kede af, for retterne smager godt.

Men retterne er omstændelige at lave - for omstændelige vil de fleste børn nok synes. Børn er ikke til kokkerering i timevis.

Mejerisektorens produkter har fået en god repræsentation i opskrifterne, men det kan ikke overraske, idet Karolines Køkken jo ejes af Arla Food.

Overordnet tror vi ikke, at bogen i særlig grad giver børn mere lyst til køkkentjanser. Og som et yderligere hip, så er køkkenudstyret til at frembringe retterne alt for omfattende. Alene pligten til at rydde op efter sig i køkkenet vil nok afskrække mange børn fra at engagere sig som kok alt for tit.

Stjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktiv
 
Hvilket discountsupermarked handler du oftest i?