Carlsberg A/S 
Butikker, caféer og restauranter kan nu tilbyde deres kunder en ny og spændende variant af det populære sommerprodukt Xider.

Sommer i Danmark. Lange, lyse aftener, og udendørscaféer fyldt til randen med glade gæster, og hvor vennerne hygger sig i festligt lag med picnics og grillaftener derhjemme. Så gør en Xider Papaya/Lemon sig godt! En eksotisk drik og et spændende alternativ til aperitiffen eller den kolde hvidvin.

Markedet for drikkevarer er i konstant udvikling, og forbrugerne ønsker flere valgmuligheder end vin, øl og spiritus. Sidste år lancerede Carlsberg Danmark Xider Cactus/Lime, og nu er en ny smagsvariant så på gaden. Begge Xiderprodukter har en syrlig smag, som appellerer til de voksne forbrugere.

Forbrugeranalyser viser, at vores målgruppe for Xider er i alderen 20-29 år.

Den første Xider kom på markedet i juni sidste år og fik hurtigt en god start. Faktisk endte Xider med at blive det bedst sælgende ciderprodukt i Danmark og fik kategorien Cider og Cooler til at stige med omkring 30 procent i forhold til året før.

Det resulterede i, at analysebureauet ACNielsen AIM kårede Xider til "Kvartalets lancering".

Kunderne har taget godt imod produktet, blandt andet fordi der er en god indtjening på det. Herudover giver Xider restauratørerne mulighed for at vise deres kunder, at de er med på moden.

Xider blev hurtigt kendt som en trendy og unik drik og som et frisk pust i ciderkategorien. Den transparente skulderflaske og den lysgule farve er med til at give Xider Papaya/Lemon et stilrent og minimalistisk ydre. Xider er et cider produkt, der er baseret på gæret æble- og pærejuice, som tilsættes aromaer af papaya og lemon.

Alkoholindholdet i Xider er på 4,5 procent vol., hvilket svarer til 1 genstand. Xider, der skal nydes iskold, sælges i 33 cl transparente engangsflasker.

Stjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktiv
 
Hvilket discountsupermarked handler du oftest i?