Graasten Salater A/S
Graasten Salater lancerer nu en serie færdiglavede salater inspireret af Middelhavet. Baggrunden for lanceringen er en stor markedsundersøgelse, og forventninger til sommerens salg er store.
Den nye middelhavsserie består af olivensalat, humus, fetasalat og tzaitiki, der alle er klar til at blive serveret til sommerens grillmad, tapas eller blot som snack.
middelhavsspecialiteter
Baggrunden for virksomhedens fokus på Middelhavets køkken skal blandt andet findes i en grundig markedsundersøgelse.
"Undersøgelsen viste et stort potentiale for færdiglavede specialiteter inspireret af Middelhavets råvarer, og vel at mærke ikke kun hos de unge i de store byer. Derfor valgte vi at udvikle de fire produkter, og der er da heller ingen tvivl om, at vi forventer et stort salg. Især i forbindelse med sommerens grillsæson," fortæller marketingchef Mikkel Johansen fra Graasten Salater.
Detailhandlen prioriteres højt i markedsføringen
Den nye produktserie lanceres med en stor markedsføringskampagne, der skal fortælle om de nye produkter.¤
"Der er på mange måder stadig tale om en ny produktgruppe. Derfor satser vi målrettet på at markedsføre produkterne i forbindelse med grillsæsonens start, så danskerne bliver opmærksomme på de nye specialiteter," forklarer marketingchefen.
Det er især detailhandlen, der prioriteres højt i forbindelse med markedsføringen.
"Det er jo i butikkerne, at langt de fleste købsbeslutninger træffes. Derfor vil vi blandt andet benytte outdoor-plakater uden for supermarkederne og instore-materiale og opskriftsfoldere indenfor, så forbrugerne for alvor gøres opmærksom på produkterne," siger Mikkel Johansen.¤
De fire salater lanceres og markedsføres i Coop, Dansk Supermarked og SuperBest. Læs mere om Middelhavssalaterne og introduktionskampagnen på www.graasten-salater.dk/businessnet.