Reklamens magt er underfuld...

Mmm..

For tiden kører TV2 en storstilet kampagne for at få firmaer til at tegne annoncer i kanalens programmer. Efterhånden har virksomhederne indset, at det er nødvendigt at have en dygtig skuespiller til at holde salgstalen, og TV2 har hyret Ulf Pilgaard til at lukke op for noget godt om kanalens evne til at sælge Suzuki biler.

Ulf Pilgaard disker elegant op med fantastiske salgstal for Suzuki biler foranlediget af reklamering i TV2s programmer; men da han kryptisk i forbindelse med Suzuki-successen også nævner 200.000 hits, så siger en stemme i baggrunden alligevel, at det er løgn. Ulf Pilgaard svarer naturligvis meget indigneret den formastelige, at han naturligvis ikke står og lyver for åben skærm.

Tænk hvis endnu flere så reklamerne

I august 2004 var månedens spørgsmål i Ugebrevet MEALS (oplag næsten 9.000): "Zapper du væk fra tv-reklamer"?

Resultatet blev:

Altid: 21,4% 
For det meste: 47,9% 
Sommetider: 22,4% 
Sjældent: 5,5% 
Aldrig: 2,8%

Undersøgelsen viser, at folk langt overvejende ikke gider se reklamerne, som måske ligefrem er så irriterende, at de mere er til at vænne sig fra på.

Stjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktiv
 
Hvilket discountsupermarked handler du oftest i?