Indkøb af råvarer og andet til kantiner, restauranter og andre storkøkkener er vokset meget betydeligt det sidste års tid. En af de helt oplagte fordele er, at indkøberen uanset klokkeslet¤kan aflevere sin ordre til leverandøren. Da MEALS/Catering Guiden i 1998 kombinerede sit trykte katalog med en internet-version, var brugen af net-versionen så beskeden, at man kunne blive fristet til at lytte til de mange, som havde frarådet dette komplet overflødige (sindssvage) tiltag.

Denne meget ringe brug af nettet fortsatte faktisk indtil 2002, så en annoncesælger skulle virkelig have troen i orden for at nævne nettet som en sidegevinst for en mulig annoncør.. 

Siden skete der noget, og brug af nettet er eksploderet. Kort og godt: Uundværligt i markedsføring.¤Når det er sagt, så er der et langt stykke vej for medier uden effektiv opbygning af¤webfaciliteter.

Udover i et snuptag at kunne klikke ind på et godt udvalg af leverandører og artikelbibliotek, så er søgemaskiner fx Google i stærk fokus, og her gælder det om at kunne bringe sine annoncører¤i og mod toppen.¤

Catering Guiden er der ofte

Prøv fx at søge på Google efter restaurantudstyr, hybenpulver, pålægsvarer, slagterimaskiner, thermokasser, vakuummaskiner, Ugebrevet MEALS, storkøkkenudstyr, blødgøringsanlæg, båndsave, charcuteri, festudstyr, fritureolie, forklæder, fødevareemballage, hurtighakkere, ismaskiner, kitler, omvendt osmose, personale beklædning, plast emballage, pølsestoppere.


En spændende genvej til toppen på søgemaskinerne er pressemeddelelser. Et område MEALS hele tiden har været opmærksom på og anbefalet vidt & bredt, og som i mange tilfælde har bragt vore annoncørers produkter frem i forreste række på søgemaskinerne. 

Dagbladet Børsen skriver, at man forventer yderligere vækst for online-markedet, og vi vil tilføje, at annoncører i dag bør forlange af et medie, at det også har et veludbygget og intelligent websystem.

Stjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktiv
 
Hvilket discountsupermarked handler du oftest i?