Kun få forbrugere vil betale for, at den røde løber bliver rullet ud

Dagligvarebutikkerne ser ud til at komme under pres. Danmark har et stort antal discount- og supermarkedsbutikker over hele landet, som i det samlede billede vist har opslugt hele potentialet af forbrugere. Nye kunder må derfor vindes gennem butikkernes indbyrdes kamp.

Nogle af kæderne vil tiltrække kunder gennem mere service fx med mere butiksudstyr, lysvirkning, skiltning og mere personale. Den slags koster mange penge og bevirker, at man endnu mindre er discount.

Apropos butiksudstyr o.l. så er indtrykket, at mange kæder ikke har fokus på omkostninger på dette område. Noget tyder på, at der bare huserer en form for genbestillingsautomatik.

Hvis discount- og supermarkedsbutikkerne mere og mere vil til at være Irma-butikker, hvor publikum i stort omfang ikke ser så nøje på priserne, så fjerner de sig fra deres trods alt ret solide¤koncept, som ikke mindst drejer sig om at være bevidst om, at der ikke er ubegrænset med denne kundetype på dagligvareområdet.

Mange fødevarer er steget og vil stige i pris. Beregninger viser, at en familie med to børn på den konto skal af med ca. 4.000 kr. mere om året. Dertil stigninger i energi, renter osv., så det er vist kun de færreste familier, som ønsker den røde løber rullet ud i deres dagligvarebutik.

Stjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktiv
 
Hvilket discountsupermarked handler du oftest i?