Sådan lød spørgsmålet i MEALS internet undersøgelse i maj 2002 og gav som resultat, at 72% svarede JA og 28% svarede NEJ. 
- For første gang prøvede vi at følge op med samme spørgsmål i august på grund af, at den meget alvorlige virus Newcastle Disease havde plaget landets kyllingebesætninger.

Resultatet af undersøgelsen i august 2002 blev: 76,8% svarede JA og 23,2% svarede NEJ.

Det viser blandt andet, at MEALS læsere er professionelle køkkenfolk, som ved, hvad de har med at gøre. Selv den mest sensationslystne presse kan ikke få veluddannede køkkenfolk, som heldigvis findes overalt på alle niveauer, til at ryste på hånden.

Svarene i august passer også sammen med en tidligere internet undersøgelse MEALS foretog, hvor spørgsmålet var "påvirker tv-reklamer¤dine indkøb af fødevarer". Her viste NEJ sig at være markant. Uanset hvor morsomme fx Minna og Gunner var, så flytter - selv de - næsten ingenting hos professionelle køkkenfolk, som jo varetager over 40% af måltiderne i Danmark.

Mange reklamefolk tror, at når bare de køber tv-reklame, så skal man have politiet ud for at regulere færdslen. Men mange virksomhedschefer har vist oplevet larmende tavshed selv efter en kampagne med mange spots. Vil man have professionelle købere - i hvert fald om fødevarer - i tale, så skal der andre ingredienser til end uoplysende snak, sex, musik m.v. Et eksempel på skrupforkert musikindslag finder man i en Arla reklame, som har fået lov til at køre i årevis. Reklamen viser en kunde handle i en ostebutik fra omkring sidst i tyverne; men hvor der spilles musik af langt nyere dato? Tingene passer ikke sammen!

Newcastle Disease er en meget alvorlig sygdom for fjerkræ, men den er fuldstændig ufarlig for mennesker. Dermed ikke sagt, at man ikke effektivt skal sikre sig mod den triste fjerkræ sygdom, og det har fødevareministeriet også gjort.

Smittekilderne er, så vidt vides, de små fritidsopdrættere, og der må derfor sættes et alvorligt spørgsmålstegn ved disse hønseholderes berettigelse på de nuværende vilkår. Ikke mindst når resultatet, som det viste sig, er, at professionelle farme med orden i sagerne lider store tab.

Stjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktiv
 
Hvilket discountsupermarked handler du oftest i?