Bilka

Et af Danmarks stærkeste navne i detailhandelen, Bilka, lancerer nu en ambitiøs strategi for e-handel, altså salg af varer på nettet.

Under navnet Bilkashoppen.dk vil Bilka i de kommende år sætte større og større dele af varehuskædens omfattende vareudvalg til salg på nettet.

- Bilka rummer i dag cirka 100.000 varenumre, og vi er i princippet klar til at lave e-handel med dem alle - i takt med, at kunderne ønsker det, og vore lagre og logistiksystemer udvikles til opgaven, siger Lars Christensen.

Første skridt i at realisere den nye e-handels-aktivitet er åbningen af en ny bogshop.

Den har fra start 60.000 dansksprogede titler - vel at mærke til priser, der lever op til Bilka's kendte slogan om, at "Bilka vil være billigst".

Målet med bogshoppen er dog snarest muligt at få udvidet sortimentet til mere end en million titler, herunder også engelsksprogede titler.

Næste skridt i net-salget bliver Bilkas såkaldte bestillingsvarer - der typisk er svært håndterbare varer som swimmingpools, store partytelte eller varer, der fremstilles efter mål til kunderne. Disse varer skal i forvejen bestilles i varehusene, og derfor vil det indenfor kort tid være muligt at lægge dem på nettet.

- Også mange udleveringsvarer som møbler, tunge havemaskiner eller lignende vil det være oplagt at lade kunder købe som nethandel. Kunder slipper for tungt arbejde og trailerkørsel og får i stedet leveret varerne til fortovskanten ved deres hjem, siger Lars Christensen.

Bilka omfatter i dag 14 varehuse samt 3 A-Z varehuse, der kun sælger nonfood-varer. Bilka muligheder for fysisk ekspansion er begrænset af den nye planlov.

- Til gengæld kan vi konstatere, at vores website - bilka.dk - faktisk er vores mest besøgte "varehus" med 250.000 besøgende pr. måned. En stor del af trafikken skyldes, at mange gerne vil studere vores tilbudsavis på nettet. Men det er jo ikke godt købmandsskab at have et stort varehus uden kasseapparater. Så det retter vi op på nu, siger Lars Christensen.

Stjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktiv
 
Hvilket discountsupermarked handler du oftest i?