ARLA OVERRASKER MED 2006-RESULTAT
Trods Muhammed-krisen og faldende EU-støtte, der tilsammen kostede Arla 850 mio. kr., har mejerikoncernen formået at fastholde en stort set uændret indtjening i 2006. Det viser regnskabet for Arla Foods, der blev offentliggjort i går. "Vores primære resultat bliver ramt af krisen i Mellemøsten. Men på bundlinien når vi et bedre resultat end ventet. Det skyldes dog i høj grad, at vi har frasolgt en række selskaber og bygninger. Frasalgene har udløst en ekstraordinær indtægt på omkring 600 mio. kr.", fortæller Peder Tuborgh, adm. direktør i Arla. JP, BØRS, POL, Ritzau, FRB, FYENS, JYDV, BERL
-//MUHAMMED-KRISEN KOSTEDE ARLA 450 MIO. KR. Det viser regnskaber for 2006. Arla's adm. direktør Peder Tuborgh forventer dog, at Arla vil være tilbage for fuld styrke i Mellemøsten mod udgangen af 2007. JP, BØRS, POL
ØKOLOGISKE PRODUKTER BLIVER CONVENIENCE-VARER
Forbrugerne efterspørger i stigende grad flere økologiske færdigvarer - de såkaldte convenience-produkter. Producenterne har fået øjnene op for markedet. Denne tendens kunne ses på verdens største messe for økologiske fødevarer BioFach 2007 i Nürnberg, der netop er overstået. INGENIØREN
Danmark er dyr for turistindustrien
02-03-2007, Jyllands-Posten/Morgenavisen
En lang række parametre som pris-, skatte- og afgiftsniveau i Danmark trækker ned i den samlede vurdering af Danmark som turistland, viser en rapport fra World Economic Forum. Til gengæld indtager Danmark er førsteplads, når det gælder udformning og håndhævelse af miljølovgivning, sanitære forhold og drikkevandskvalitet, viser rapporten. Regeringens prioritering af turist- og oplevelsesindustrien bringer Danmark på en 66.plads, mens statens udgifter til turistindustrien placerer Danmark som nummer 73. World Economic Forum understreger, at rapporten ikke fortæller noget om, hvordan det er at være turist i et givent land, men at den skal bruges som et værktøj til forbedring. Erhverv & Økonomi, side 4.