Restauranter og hoteller skal tænke nøje over, om de vil se gæsterne igen
Julefrokosterne er allerede ved at blive planlagt af mange virksomheder. For eksempel har vi fået flere henvendelser, blandt andet fra virksomheder med mange ansatte,¤som ville have et par anbebefalinger. Vi nøjes som altid med et par gode råd:
Virksomhederne bør¤være ude i god tid med deres reservation, få en skriftlig ordrebekræftelse indbefattet hvad der er inclusive i arrangementprisen og hvornår arrangementet slutter.
Julefrokoster er sædvanligvis meget betydniongsfulde for hotel- og restaurationsbranchen, men i år tyder det på, at virksomhederne vil spare på dette område. Måske i en grad, som ikke er set i en årrække.
Naturligvis vil der også i år blive afholdt julefester på mange af landets hoteller og restauranter, men netop i år skal det vise sig, om vore etablissementer formår at skabe tilfredshed hos gæsterne på trimmede vilkår.
Maden må køkkenet i hvert fald, hvis de vil se gæsterne igen, ikke slække på. Indkøbsforskellen for råvarer til den tilfredsstillende menu løber faktisk heller ikke op i mange kroner mere i forhold til indkøb til den mindre tilfredsstillende menu.
- Hoteller og restauranter må sandsynligvis i en rum tid indstille sig på, at deres kunder viser større påpasselighed med hensyn til at bruge penge.