Sealed Air Denmark A/S¤

Gode vækstmuligheder på området for salgsautomater: Sealed Air Cryovac og Jofemar præsenterede et innovativt automatsystem på Restauración Moderna 2011

Cateringvirksomheder, indehavere af fast food-restauranter og hoteller, der besøgte den første udgave af Restauración Moderna - en international udstilling for såkaldt urban mad, catering- og salgsautomat-sektoren, kunne stifte bekendtskab med Jofemar - Cryovac®, et integreret salgsautomat-system, der anvender mikrobølger til at opvarme retterne, og på stedet smage de forskellige måltider, der kunne trækkes i automaten.

Systemet opvarmer og leverer færdigretter med det samme uden at det er nødvendigt at punktere emballagen takket være Cryovac Simple Steps® emballagens selv-ventilerende system. Måltiderne er vakuumpakket i en emballage, der garanterer komplet beskyttelse samt maksimal friskhed i adskillige uger. Måltiderne holdes nedkølede i maskinens køle-enhed, så køberne blot behøver at udvælge sig sit måltid blandt billeder, der får tænderne til at løbe i vand, og så - vupti - er deres måltid klar til servering i en tallerkenformet pakning. Det er nemt at tjekke lagerbeholdningen, og det er også nemt at fylde automaten op igen.

Løsningen egner sig ideelt til jernbaner, benzinstationer, supermarkeder, små hoteller etc., hvor der allerede er salgsautomater - som dog typisk kun rummer et begrænset vareudbud baseret på drikkevarer og snacks - således at man kan få et eftertragtet og nemt tilgængeligt måltid. Men der er også tale om en ideel løsning til on-site food service på arbejdspladser, universiteter, læreanstalter og hospitaler samt andre steder, hvor det ikke altid er lige nemt eller for omkostningstungt at etablere en cafeterie- eller kantinevirksomhed. Færdigretter fremstillet i centralkøkkener og leveret fra maskinen sikrer kvalitet, friskhed, god hygiejne og fødevaresikkerhed samt sporbarhed for fødevarerne. Og forbrugerne kan altid nyde et regulært måltid uden at være nødt til at ty til snacks som erstatning. og et lækkert, nemt og ernæringsrigtigt måltid får køberne til at komme tilbage igen efter mere.

Dette foodservice-koncept, som kaldes Jofemar-Gourmet, er resultatet af et partnerskab mellem Jofemar, som hører blandt verdens førende inden for fremstilling af salgsautomater, og Sealed Air Cryovac, som er verdens førende inden for pakkesystemer til fødevarer. Emballageteknologien Simple Steps®, der benyttes til produkterne i maskinen, er specielt udformet til mikrobølgeopvarmning. Efter at have udvalgt og betalt for det ønskede måltid, skal forbrugeren blot tage emballagen ud af automaten og kan derefter sikkert håndtere den uden at brænde fingrene takket være de "cool touch"-egenskaber, som løsningen Cryovac n'Oven tray i Simple Steps® systemet besidder, og som måltiderne kommer pakket i.

Færdigretter som vækstmulighed for fast food-segmentet

Den innovative udvikling inden for salgsautomater, dvs. evnen til at forstå og imødekomme forbrugerkrav inden for en bred vifte af serviceydelser og produkter, vil kunne afgøre vækstmulighederne på området for salgsautomater i de kommende år. Stigningen i antallet af produkter, der tilbydes, og deres kvalitet samt fokus på tekniske løsninger, der kan give added value, vil være nøglefaktorer for den grad af succes, som området for salgsautomater vil kunne få i den nærmere fremtid. Dette var en af konklusionerne i talen "Ready Meals and the Vending Segment: European Trends and Opportunities", som blev holdt samme dag af Annamaria Rizzo, der er marketingchef hos EMEA Ready meals, og af Carles Lapeña, som er Food Solutions salgschef på den iberiske halvø, begge fra Sealed Air Cryovac.


I henhold til Annamaria Rizzo er salgsautomater et forholdsvist nyt segment hvad angår varme færdigretter. På såvel et pull som et push marked afhænger vækst inden for færdigretter af nationale spisevaner men også af, hvor let det er at få nogle attraktive retter og måltider at vælge imellem. I Frankrig, Italien og Spanien går udviklingstendensen eksempelvis på traditionelle opskrifter samt private labels som fremherskende på markedet for kølevarer (høj fragmenteringsgrad i forhold til frosne varer). Salgsautomater kan tilbyde high-end færdigretter, som de nye forbrugere efterspørger, til en konkurrencedygtig pris, der flugter med kvaliteten.

Systemet med salgsautomater til varm mad, Jofemar-Cryovac®, ligger godt til i forhold til denne type af nyskabelser, der muliggør vækst på et i øvrigt modent marked. Den succesfulde produktudvikling med mikrobølger behøver en integreret tilgang, der vil kræve: kendskab til mikrobølgeovnens karakteristika, indsigt i hvorledes opskriften påvirkes samt hvordan mikrobølgeopvarmningen konfigureres. Dertil kommer valget af det rigtige pakke-/ emballagesystem. Således kan emballagen udgøres af en simpel beholder for et måltid, eller man kan få konkret added value ved at kunne tilbyde egenskaber, der yderligere kan bidrage til forbedret kvalitet og convenience.

Med Carles Lapeñas ord: "Kombinationen af et godt produkt i den rigtige emballage og let opvarmning, vil resultere i en udsøgt ret, vi alle kan nyde nårsomhelst og hvorsomhelst man finder en af disse Jofemar-Gourmet maskiner".

Sealed Air EMEA's hjemmeside kan findes på www.sealedair-emea.com.

 

For flere oplysninger om denne pressemeddelelse,

kontakt venligst Helle Andersson:

Tlf.:¤ +45 4485 3714 eller Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

 

 

¤

Stjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktiv
 
Hvilket discountsupermarked handler du oftest i?