Sealed Air Denmark A/S

Jowa har valgt Sealed Air Cryovac® BDF til at bringe en original italiensk opskrift ind i de schweiziske køkkener via landets førende kæde af supermarkeder.

Friskhed og bekvemmelighed var de centrale punkter på menuen, da virksomheden Jowa AG satte sig for at forsyne Migros med pizzaer fremstillet efter italienske opskrifter til deres populære produktserie, Anna's Best. Pakning af pizza'erne med deres manuelt anbragte toppings for at sikre, at det færdigbagte resultat gav en lækker kombination af sprød skorpe sammen med den lette dej-konsistens, som er kendetegnende for de gode italienske pizzaria'er, udgjorde en stor udfordring. Det vellykkede resultat skyldes det frugtbare samarbejde mellem Jowa og Sealed Air, som i bogstaveligste forstand tog form efter Cryovac® BDF, som er den nye generation af anti-dug barrierekrympefilm. Som altid skal maden stå sin prøve ved om den faktisk bliver spist, og allerede nogle få måneder efter lanceringen har det nye Anna's Best pizza-sortiment nået fremragende salgstal, som på bedste vis imødekommer den stigende efterspørgsel efter mad, der er nem at tilberede, og som rummer ingredienser af højeste kvalitet og har en dejlig smag, der ikke er gået på kompromis med.

Som at tage smagen af Italien med sig hjem

I butikkerne tiltrækkes kunderne af de italienske pizza'er takket være deres fristende udseende under den stramme, klare film, der på effektiv vis eliminerer enhver risiko for at der dannes dug. Emballagens stramme greb sikrer, at pizzafyld såsom italienske cherry-tomater og Mozzarella-ost forbliver på sin plads. Fortrinsvis schweiziske nøgleingredienser til bunden anvendes til at nå de ambitiøse mål. "Vi ønskede at skabe en pizza, der indtaget derhjemme alligevel smager som om den var blevet serveret på en italiensk restaurant ude i byen," forklarer Heike Zimmermann, som er informationschef hos Jowa AG. Den umiddelbare reaktion blandt Migros' kunder tyder på, at dette mål er blevet nået.

God eftersmag hvad angår effektivitet og bæredygtighed

Udover den succes på markedet, som de Cryovac® BDF-emballerede Anna's best pizza'er solgt via Migros har oplevet, så kunne Jowa også melde om betragtelige interne fordele. Implementeringen af det nye system i oktober 2010 har allerede afstedkommet en besparelse på 55 ton emballagefilm. Der er her tale om en entydig gevinst for miljøet. Eftersom det nye pizza-produkt kommer i forskellige størrelser, som eksempelvis "Pizza Grande Fina" eller den ovale "Della Casa-Lunga", så har evnen til at kunne køre de forskellige pizzafaconer og -størrelser på samme pakkelinje, hvor der kun er behov for minimale ændringer, vist sig at være af afgørende betydning. Den længere holdbarhedsperiode takket være den hermetiske forsegling og de høje barriere-egenskaber for Cryovac® BDF beskyttelsesfilm har yderligere bidraget til det succesrige samarbejde mellem Sealed Air og Jowa. Som bekræftelse vil Jowa gerne citere en kunde til det færdige pizzaprodukt i stedet for en af deres egne medarbejdere: "Det smukke emballagedesign afspejler filmens kvalitet og det fremragende produkt, man finder indeni," siger Isabella Schütz fra Schweiz.

Sealed Air er den nye globale leder inden for fødevaresikkerhed og sikring, fabrikshygiejne og produktbeskyttelse. Med bredt anerkendte og innovative mærker som Bubble Wrap® til stødabsorbering, Cryovac® emballageløsninger til fødevarer og Diversey® rengørings- og hygiejneløsninger, tilbyder Sealed Air effektive og bæredygtige løsninger, der skaber forretningsmæssig værdi for kunder, forbedrer livskvaliteten for forbrugerne og giver et renere og sundere miljø for kommende generationer. Sealed Air har omkring 26.000 medarbejdere, der servicerer kunder i 175 lande. For mere information besøg gerne Sealed Air EMEA's hjemmeside på www.sealedair-emea.com.


SmartLife™ er Sealed Air Corporation's tilgang til at fremme sine mål for bæredygtighed på tværs af hele den verdensomspændende organisation. Ved at kombinere dygtige mennesker, intelligente analysesystemer med målet om at opnå værdi i hele livscyklus, så afspejler SmartLife™ Sealed Air Corporation's engagement i at hjælpe sine interessenter med at forstå miljøfordelene og emballageløsningernes indflydelse og bedst muligt nå målene for bæredygtighed. Find flere informationer om Sealed Airs initiativer vedrørende bæredygtighed ved at gå ind på internetadressen: http://sustainability.sealedair.com/smartlifeapproach.aspx

 

®™ er registrerede varemærker eller varemærker tilhørende Sealed Air Corporation.

 

 

¤

For yderligere information, kontakt venligst Helle Andersson

Tlf: +45 4485 3714 eller Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

¤

Stjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktiv
 
Hvilket discountsupermarked handler du oftest i?