Det nye navn forventes at vise vej til bedre mad til alle

MadX skal arbejde for bedre mad til alle. For nemmere at kunne kommunikere dette skifter MadX navn til Madkulturen - bedre mad til alle.

MadX har nu været etableret som virksomhed i nogle måneder, og navnet har fungeret som arbejdstitel for det grundlæggende opbygnings- og udviklingsarbejde og styrke danskernes madkultur.

Hvad er det, vi spiser, hvordan kan vi gøre det endnu bedre. For at få et mere sigende navn, og for at sikre at danskerne ved, hvad det handler om, vil det fremover være navnet Madkulturen, der vil stå som afsender på de mange kommende madinitiativer.

Nu hvor MadX er blevet en realitet, ønsker man, at det har et mere mundret og beskrivende navn, som kan forbindes med det, som det hele handler om - nemlig madkultur.

Den første store begivenhed, hvor danskerne kan møde et initiativ fra Madkultur, er den store festival Mad Food Camp, der finder sted den 27.-28. august. Her får alle de besøgende mulighed for at komme med input til Madkultur's kommende indsatser.

I den kommende tid vil der yderligere være fart på initiativerne fra Madkulturen, og man ser blandt andet frem til resultaterne af en større kvalitetsundersøgelse, hvor Madkulturen vil tage et øjebliksbillede af, hvordan det står til med madkvaliteten i Danmark. Den viden kan bruges til at tage nye initiativer, der skal give danskerne flere spændende, velsmagende og sunde madvarer.

I forbindelse med aftalen om Grøn Vækst besluttede regeringen at etablere et madhus, der skulle sætte fokus på den danske madkvalitet.

Madkulturen skal styrke den danske madkultur, løfte uddannelsesmulighederne inden for mad og gastronomi og fremme et innovativt fødevareerhverv. Og Madkulturen skal være med til at løfte niveauet for hverdagsmaden i kantiner, arbejdspladser, skoler og hospitaler.

Stjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktiv
 
Hvilket discountsupermarked handler du oftest i?