Sealed Air Denmark A/S

Den nye sandwich er Sushi

Sealed Air sikrer kvalitet lige fra "havet til spisepindene" for verdens mest populære fødevaretrend

Indtil 2000 var sushi næsten kun noget, man kunne nyde på eksklusive japanske restauranter. Siden da er det blevet til verdens mest populære fødevaretrend*, der i vid udstrækning snarere opfattes som en form for livsstil end en simpel næringskilde. I Europa har den vundet indpas på alle gastronomiske niveauer og endog overhalet sandwichen som et populært, almindeligt let måltid.¤¤ For eksempel viser sushi-markederne i Norge, Storbritannien og Frankrig en årlig vækstrate på 20 til 30 %.** For levnedsmiddel- og servicebranchen betyder "sushi og fisk som let populært måltid" to ting - markedsmuligheder uden sidestykke¤ og en større udfordring for fødevaresikkerheden og markedsføringselementerne.¤ Sealed Air har udviklet et spektrum af Cryovac®-emballage og Diversey™-hygiejneløsninger for at sikre, at disse to aspekter forenes i en succesrig forretningsformel. Det europæiske marked bekræfter allerede, at denne stigende tendens er i gode hænder med en partner, hvis opgave det er at skabe merværdi, lige fra landbruget til gaflen - eller endog fra havet til spisepindene, som det er tilfældet her. 
 
Beskyttelse og værdiskabelse 
På en konference om sushi og fisk til lette måltider, der blev holdt i Packforum® i Paris, og som var arrangeret i fællesskab af Sealed Air og Sushi Expert Sarl, undersøgte deltagere fra 12 lande, hvordan man kunne opsætte nye standarder for forlænget holdbarhed og beskyttelse under opbevaringen. Sealed Air har fokuseret udviklingen af sin sushi- og fiske-emballage til små lette måltider og sine hygiejneløsninger på den faktor, som eksperterne er enige om, er synonym med overlevelse på dette marked med høj profil i rivende udvikling - kvalitet. Dets togrenede tilgang til dette omfatter dokumenteret forpligtelse til beskyttelse og værdiskabelse for de produkter, der for størstedelens vedkommende er baseret på fisk. Det brede spektrum af løsninger, der tilbydes, tilføjer merværdi til hele livscyklussen for de lette sushi- og fiskeretter, inklusiv produktion, detail og forbrug.¤ Tilbuddet omfatter ligeledes lette frosne, nedkølede sushi- og fiskeretter, som kan tilberedes i mikrobølgeovn. 
Påvirker hele værdikæden

I starten af værdikæden er der implementeret et usynligt diagnoseværktøj, Diversey™ SecureCheck™, som skal detektere og minimere risiciene i forbindelse med fødevaresikkerheden, som er et nøglepunkt for sushi, hvor friskhed er et absolut must. I den anden ende af skalaen er der forskellige katalysatorer med stærk synlighed og med emballagedesign, som kan opbygge og give varemærkerne større vækst og åbne op for innovative produktkategorier. Andre potentialer, der kan udnyttes, er yakitori, fiskekager, ragouter, pasteuriseret surimi, fisk og skaldyr. De specifikke Sealed Air-emballageløsninger tager sig effektivt af markedsudfordringerne i forbindelse med sushi- og fiskeretter ved at optimere forseglingen, så der opnås suveræn friskhed, suverænt udseende og suveræn næringsværdi, ved at lette opvarmningen i almindelige ovne eller mikrobølgeovne og ved at tilbyde nye portions- og serveringsløsninger med ultimativ brugervenlighed. På menuen er der udover MAP-løsninger, der ligner traditionel butiksindpakning, men som i visse tilfælde kan fordoble holdbarheden med helt op til otte dage, også højtydende vakuumkrympeemballage.

* Kilde: foodchannel.com, www.tescoplc.com/index.asp?pageid=17&newsid=410
** Kilde: ://www.sushitrade.co.uk/, www.espritsushi.com/en/market.htm

Manager Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

 

Stjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktiv
 
Hvilket discountsupermarked handler du oftest i?