Det er i hvert fald dumt bevidst at miste forbrugernes tillid

Fødevareminister Dan Jørgensen vil afskaffe elitesmileyen. Det er typisk for regeringens politik, at der ikke må være noget, der er bedst!

Alt & alle skal være lige - lige godt.

Det er derfor, uforståeligt for os, at formanden for hotel og restaurant (Horesta) Katia K. Østergaard entydigt støtter den nye fødevareminister i denne sag.

Forklaringen, som fødevareministeren benytter til lejligheden for at afskaffe elitesmileyen, er, at han mener, at elitesmiley'en kan være misvisende,ved at forbrugerne fejlagtigt opfatter virksomheder med elitesmileyer som mere fødevarehygiejniske end virksomheder med bare en storsmilende smiley.

Hvis noget er misvisende, så er det denne begrundelse:

Fordi elitesmileyen er ikke et udtryk for, at hygiejnen er bedre end den storsmilende smiley.

Den er et udtryk for upåklagelig stabil hyejne ved mindst fire kontrolbesøg efter hinanden!

En anden af fødevareministerens argumenter er, at der kan gå meget lang tid mellem, at Fødevarekontrollen kommer på besøg.

Det er så forkert et argument som tænkes kan:

For hvis myndighederne ikke ønsker, som tilfældet¤er, at kontrollere forsvarligt, så skrider alt indenfor alle områder (skat, trafik, sort arbejde og i det hele taget.

MEALS har fra første færd støttet elitesmileyen, og vi er bekendt med, at mange restauranter, kantiner, butikker o.l. er meget glade & stolte over at have den. Og de ved også, at der skal meget lidt til at miste den.

Lige så dejligt det er at have den, lige så hårdt et slag er det at miste den, og det tager lang tid at opnå den igen!

Stjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktiv
 
Hvilket discountsupermarked handler du oftest i?