Det vil naturligvis også være godt, hvis de hjemlige mejerier kunne diske op med gode salgbare nyheder

I 2012 fusionerede Arla med Milk Link og de danske forbrugere får nu mulighed for at købe Arla-oste fra Milk Link. Hos Milk Link producerer man langtidslagret cheddar, og Arla vil indføre to af disse til dagligvarebutikkerne i Danmark. Ostene er¤produceret¤på mælk fra engelske Arla køer og er lagret i henholdsvis 12 og 17 måneder.

Arla udtaler, at de ikke vil gå på kompromis med ostenes kvalitet, og derfor vælger man at importere de to nye oste fra England, fordi det er dér, man bedst kan fremstille langtidslagret cheddar!

I Danmark stiger interessen meget for specialoste. Siden 2011 er salget steget med omkring 23%, og derfor vælger Arla at sætte fart på Castello.

Mange forbrugere forbinder Castello med blåskimmel, men der er jo mange andre oste under Castello brandet. Ved at lancere disse to cheddar oste, vil vi gerne vise danskerne, at cheddar er meget mere end den orange, revne ost som vi kender fra vores nachos og pizzaer.¤

"De to nye medlemmer af Castello er kvalitetsoste og passer rigtig godt ind i Castello sortimentet, som vi er i gang med at udvide og styrke", siger Marianne Ladegaard, Arla.

Castello planlægger også lancering af yderligere 
2-3 udenlandske ostetyper i løbet af 2014.

- Der sker åbenbart meget med hensyn til nye "udenlandske" oste-typer. Mejerisektoren herhjemme vil forhåbentligt ikke sakke bagud med hensyn til initiativer. 

Stjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktiv
 
Hvilket discountsupermarked handler du oftest i?