Drikkes hastigt solidt ind på markedet

Månedens spørgsmål i MEALS i perioden juli 2014 var:

Køber du specialøl?

Svarene fordelte sig således:

Ja, ofte 37,5% 
Ja, af og til 37,5% 
Nej 25,0%

Det er helt utroligt, hvor mange bryghuse der er opstået i de senere år. Det er ægte øl-entusiaster, som hver for sig forsøger at få en forretning til at køre.

Det viser sig naturligvis, at det, med skiftende held & dygtighed, er svært at klare sig, men det er jo ikke anderledes, end det på samme måde, vil være gældende for iværksættere i andre brancher.

Når man læser statistikken i denne artikel, som i stor udstrækning er afgivet af fagfolk, så gælder det for de nye brygmestre at holde ud.

Tænk sig, 75% af svarene er positive for de nye øl!

Endda så positive, at de store gamle bryggerier, efter flere års trækken lidt overbærende på skuldrene, nu gør opmærksom på, at de skam også har specialøl.

Smagstest viser dog bare, at de stores specialøl ikke udpræget kan hamle op med de nye entusiasters.

Det vidner om, at de gode gamle bryggerier er blevet for satte og, som vanen tro, har svært ved at følge med tiden.

Lige akkurat den holdning har slået mange gamle forretninger ud, for på den ene side har de svært ved at erkende, at nye koste måske fejer bedst, og som for eksempel overgår Vore Øl, og på den anden side skal de finde en grimasse, som ikke ligefrem stråler af jalousi.

MEALS 


 
Stjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktiv
 
Hvilket discountsupermarked handler du oftest i?