Det ellers efter sigende sunde måske ligefrem livsforlængende økologiske kød har almindelige danske forbrugere åbenbart ikke råd til at købe

Mmm..

I erkendelsen af, at almindelige forbrugere ikke eller kun sjældent har råd til det dyre økologiske kød, er Rema 1000 og Dansk Supermarked gået i samarbejde med Danish Crown om at få en gris på markedet, som prismæssigt egner sig for den typiske almindelige forbrugeres pengepung.

Den nye gris skal være et alternativ for de mange (fleste) forbrugere, der af økonomiske årsager må fravælge det økologiske kød, udtaler Anders René Jensen, marketing- og ansvarlighedschef i Rema 1000 til Berlingske Tidende.

Man er altså i de to supermarkedskæder nu blevet klar over, at discount vinder så hastigt frem hos forbrugerne, at man derfor er nødt til at ramme¤priser på sine produkter, som alle forbrugere har råd til at købe.

De økologiske idealer er i og for sig udmærkede, siger man i de to supermarkeder, men man skal jo passe på, at man ikke ender med nicheprodukter, ingen ønsker eller snarere har råd til at købe.

Således er ordene nu til Danish Crown!

Det skal jo hænge sammen hele vejen rundt. Se fx til mange af de landmænd, som har bygget nye stalde på kredit. De troede fuldt & fast på økologiens økonomiske lyksalighed.

Sandheden er, at de ikke kunne få en tilstrækkelig merpris for deres produkter og har måtte lukke med alle de personlige tragedier den slags medfører.



 
Stjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktiv
 
Hvilket discountsupermarked handler du oftest i?