Ledere og sælgere dyrkede overrepræsentation af helt urimeligt omfang
 
Sælgere & ledere fra svenske Arla har brugt millioner af kroner på fuldstændig hæmningsløs repræsentation, skriver landbrugsavisen.dk. Det er¤en udtalelse fra den administrerende direktør for Arla Sverige Henri de Sauvage til Dagens Industri.

Som eksempler nævner direktøren arlas golfturnering med efterfølgende middage, kundemøder på eksklusive restauranter og konferencer for mindre grupper af ansatte på fine herregårde.

"Vi har haft for mange kundearrangementer, hvor vi har brugt for mange penge på middage og alkohol. Man kan sætte spørgesmålstegn ved, hvorfor møder altid skal ske på dyre restauranter, siger Henri de Sauvage til avisen. Behøver vi virkelig en golfturnering? Med en middag som starter kl. 19 og slutter kl. 2 om natten. Og med en stor alkoholregning, spørger han ifølge Dagens Industri".

Han satte derfor revisionsfirmaet Ernst & Young til at gennemgå alle udgifter til repræsentation, rejser og konferencer. Det har medført, at Arla Sverige i år har sparet 10 mio. svenske kr. på repræsentation, rejser og konferencer.

Han har ikke noget konkret mål for besparelsen på repræsentation i 2016, men regner med, at besparelsen bliver mindre, fordi der allerede er sparet i år.

Henri De Sauvage tiltrådte i 2014, og siger, at han ikke oplevede den omkostningsbevidsthed, som han forventede af et andelsselskab ejet af landmænd. Arla Sverige er i gang med at spare i alt 100 mio. Skr. i 2015 og 2016 og har opsagt 130 medarbejdere.
 
Stjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktiv
 
Hvilket discountsupermarked handler du oftest i?