Amerika, Asien og Europa er deres topmarkeder

Bryggeriet Heineken har haft fremgang i både salg og indtjening i det forløbne år, hvor salget er steget i Nord- og Sydamerika, Asien og Europa, mens det omvendt er faldet i Østeuropa og Afrika, skriver Ritzau.

Samlet set var salget på 20,5 mia. euro i 2015, hvilket var en stigning på 6,5 procent i forhold til 2014, mens fremgangen lyder på 3,5 procent, hvis man fraregner valutaeffekter.

Indtjeningen steg til 1,9 mia. euro sidste år, og det var en forbedring på 25 procent set over året.

Overskuddet og omsætningen var i det store hele som forventet blandt analytikerne, skriver Bloomberg News.

I 2016 venter bryggeriet igen fremgang i både indtjening og omsætning, hvor Heineken regner med at øge sine marginer i henhold til sin målsætning om en forbedring på 40 basispoint om året.

Stjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktiv
 
Hvilket discountsupermarked handler du oftest i?