29-06-2017 | Vestager, EU kommissæren, med den spidse blyant og flere er i hendes kikkert. EU's konkurrencekommissær, Margrethe Vestager har endnu en gang vist sig som arg modstander af virksomheder, som med dygtighed fra nærmest ingenting har vokset sig markedsledende i hele verden. Denne gang får Google en rekordstor bøde på 18 milliarder kroner for at have brugt sin dominerende position i søgninger på nettet. Ifølge Konkurrencekommissær Vestager har deres brøde været, at de har vist kunder hen til deres egen hjemmeside.
Hvad Google har gjort - og faktisk mange (alle) andre med en hjemmeside gør - er, at de har frataget andre virksomheder chancen for at konkurrere på deres fordele, mener Kommissæren.
Sagen mod Google handler altså om, at Google Shopping har givet sin egen indkøbstjeneste den bedste eksponering. Det vil sige, at konkurrenter er endt længere nede blandt søgeresultaterne.
Man fornemmer tydeligt, at Vestager ikke, hverken som formand for partiet Radikale Venstre eller nu som Kommissæren med den spidse blyant, ikke har forstået, at det sagtens kan være givende for både køber & sælger, at handle ud fra markedsledende annoncering!
Hvis andre mener noget andet, kan de jo frit gå andre veje!
Når man handler online, vil man gerne finde de produkter, som man leder efter, hurtigt og nemt. Og annoncører vil gerne markedsføre de samme produkter. Det er derfor, at Google viser shoppingannoncer, der forbinder vores brugere med tusinder af annoncører - store og små - på måder, som er brugbare for begge parter, svarer Google.
MEALS
Hvad Google har gjort - og faktisk mange (alle) andre med en hjemmeside gør - er, at de har frataget andre virksomheder chancen for at konkurrere på deres fordele, mener Kommissæren.
Sagen mod Google handler altså om, at Google Shopping har givet sin egen indkøbstjeneste den bedste eksponering. Det vil sige, at konkurrenter er endt længere nede blandt søgeresultaterne.
Man fornemmer tydeligt, at Vestager ikke, hverken som formand for partiet Radikale Venstre eller nu som Kommissæren med den spidse blyant, ikke har forstået, at det sagtens kan være givende for både køber & sælger, at handle ud fra markedsledende annoncering!
Hvis andre mener noget andet, kan de jo frit gå andre veje!
Når man handler online, vil man gerne finde de produkter, som man leder efter, hurtigt og nemt. Og annoncører vil gerne markedsføre de samme produkter. Det er derfor, at Google viser shoppingannoncer, der forbinder vores brugere med tusinder af annoncører - store og små - på måder, som er brugbare for begge parter, svarer Google.
MEALS
28-06-2017 | Lars Larsen køber nødlidende sushikæde. Jysk-ejer Lars Larsen, som har været medejer af den underskudsgivende kæde Letz Sushi, køber nu stifteren ud af foretagendet.<
Dyneeventyreren Lars Larsen, der tjente sin formue på at udbrede fænomenet Jysk med salget af dyner og sengetøj, har overtaget sushikæden Letz Sushi. Lars Larsen har indtil nu ejet Letz Sushi sammen med kædens stifter, Louise Ertman Baunsgaard, da han købte sig ind i virksomheden for fire år siden.
Håbet er, at den pengestærke Larsen kan hjælpe kæden på rette vej. Og det er der brug for. Letz Sushi tynges af en negativ egenkapital på 13,5 mio. kr. og kom i 2016 ud med et underskud på 10 mio. kr. Det seneste år er den kortfristede gæld, som kæden har pådraget sig, steget fra 3,7 mio. kr. i 2015 til 10,3 mio. kr.
Her kommer Lars Larsen ind i billedet. "Det betyder, at de bedre kan forpligte sig til investeringen, for nu er det fuldt og fast deres forretning. På den måde er adgangen til kapital også lettere for mig," siger Letz Sushis administrerende direktør, Anders Barsøe, til Berlingske.
I regnskabet fremgår det også, at "selskabets hovedanpartshaver har afgivet tilsagn om indeståelse for de nødvendige kreditfaciliteterer til afdækning af selskabets likviditetsbehov frem til 31. maj 2018."
FødevareWatch
Dyneeventyreren Lars Larsen, der tjente sin formue på at udbrede fænomenet Jysk med salget af dyner og sengetøj, har overtaget sushikæden Letz Sushi. Lars Larsen har indtil nu ejet Letz Sushi sammen med kædens stifter, Louise Ertman Baunsgaard, da han købte sig ind i virksomheden for fire år siden.
Håbet er, at den pengestærke Larsen kan hjælpe kæden på rette vej. Og det er der brug for. Letz Sushi tynges af en negativ egenkapital på 13,5 mio. kr. og kom i 2016 ud med et underskud på 10 mio. kr. Det seneste år er den kortfristede gæld, som kæden har pådraget sig, steget fra 3,7 mio. kr. i 2015 til 10,3 mio. kr.
Her kommer Lars Larsen ind i billedet. "Det betyder, at de bedre kan forpligte sig til investeringen, for nu er det fuldt og fast deres forretning. På den måde er adgangen til kapital også lettere for mig," siger Letz Sushis administrerende direktør, Anders Barsøe, til Berlingske.
I regnskabet fremgår det også, at "selskabets hovedanpartshaver har afgivet tilsagn om indeståelse for de nødvendige kreditfaciliteterer til afdækning af selskabets likviditetsbehov frem til 31. maj 2018."
FødevareWatch
27-06-2017 | ØKO prisfald rammer hårdt for mange NYE økolandmænd! De troede på guld & grønne skove, men der er sket det helt forudsigelige, at når produktionen stiger, som det er sket, blandt andet på grund af den øgede tilgang af producenter, så falder priserne!
I dag anvendes økovarer overalt i dagligvarebutikkerne som SLAGVARER på producenternes bekostning!
Økologiens opreklamerede sundhedsværdi endog uden dokumentation har medført, at ØKO er blevet det naturlige valg for mange familier, og i takt med at økologien er blevet en MASSEVARE, og sædvanligvis placeret på centrale pladser i butikkerne, er priserne år for år faldet i takt med, at konkurrencen skal opretholdes.
Alene sidste år faldt priserne på øko med 3,3 procent!
Prisfaldene år for år betyder naturligvis alverden for¤producenterne, og de begynder også at spekulere på, om deres omlægning i bund & grund var så lyksaling, som der blev sagt.
På mange gårde ser man allerede, at de billige priser på økologi, har medført, at man er nødsaget til at droppe at dyrke visse sorter økologisk.
Man kan simpelthen ikke følge med på prisen!
Derfor har man, som en begyndelse forsøgt sig med at droppe nogle produkter økologisk og skruet prisen op på andre produkter.
Dét er en ond cirkel, mange ØKOproducenter er havnet i!
Hos Forbrugerrådet Tænk er man himmelhenrykt for¤udviklingen, som de økologiske priser bevæger sig hen imod, for det betyder, at flere mennesker har adgang til økologi, fortæller seniorrådgiver i fødevarepolitik, Camilla Udsen.
Hendes pointe er den letkøbte, at økologi kan komme ud til flere, så derfor skal producenterne bare - trods fallit - fortsætte med at producere økovarer og glæde sig over, at myten om evig sundhed ved at købe økovarer vil vare evindeligt.
MEALS
I dag anvendes økovarer overalt i dagligvarebutikkerne som SLAGVARER på producenternes bekostning!
Økologiens opreklamerede sundhedsværdi endog uden dokumentation har medført, at ØKO er blevet det naturlige valg for mange familier, og i takt med at økologien er blevet en MASSEVARE, og sædvanligvis placeret på centrale pladser i butikkerne, er priserne år for år faldet i takt med, at konkurrencen skal opretholdes.
Alene sidste år faldt priserne på øko med 3,3 procent!
Prisfaldene år for år betyder naturligvis alverden for¤producenterne, og de begynder også at spekulere på, om deres omlægning i bund & grund var så lyksaling, som der blev sagt.
På mange gårde ser man allerede, at de billige priser på økologi, har medført, at man er nødsaget til at droppe at dyrke visse sorter økologisk.
Man kan simpelthen ikke følge med på prisen!
Derfor har man, som en begyndelse forsøgt sig med at droppe nogle produkter økologisk og skruet prisen op på andre produkter.
Dét er en ond cirkel, mange ØKOproducenter er havnet i!
Hos Forbrugerrådet Tænk er man himmelhenrykt for¤udviklingen, som de økologiske priser bevæger sig hen imod, for det betyder, at flere mennesker har adgang til økologi, fortæller seniorrådgiver i fødevarepolitik, Camilla Udsen.
Hendes pointe er den letkøbte, at økologi kan komme ud til flere, så derfor skal producenterne bare - trods fallit - fortsætte med at producere økovarer og glæde sig over, at myten om evig sundhed ved at købe økovarer vil vare evindeligt.
MEALS
26-06-2017 | Gode jobs i udsigt. Danske fødevarevirksomheder står parat til at ansætte produktudviklere. Landets første videregående uddannelse inden for fødevareteknologi på Erhvervsakademi Aarhus vil derfor give gode jobmuligheder. Til august starter de første studerende på den nye professionsbachelor i fødevareteknologi og fødevareapplikation på Erhvervsakademi Aarhus.
Fødevarebranchen oplever et stigende behov for medarbejdere med fokus på innovation og effektiv produktion, som er i stand til at analysere og arbejde med den samlede fødevareproces fra råvarer til færdigt produkt.
Uddannelsen skal give talenter lige dele praktisk og teoretisk baggrund. Der er tale om en 3½-årig professionsbachelor i fødevareteknologi, og når de første bachelorer er klar i 2021, kan de søge efter job i fødevareindustrien som fx kvalitetsleder, produktionsleder eller produktudvikler. Den nye uddannelse er efterspurgte kompetencer og den første af sin slags i Danmark.
Alle, der opfylder adgangskravene, bliver optaget på uddannelsen. Det er derfor muligt at ansøge helt frem til 5. juli !
Uddannelsen lærer de studerende at navigere sikkert i forhold til fødevarelovgivning fødevaresikkerhed, implementere kvalitetssikringsprogrammer og lede egenkontrol.
Det er forventeligt, at disse kompetencer, som bliver stærkt efterspurgt i fremtiden.
MEALS
Fødevarebranchen oplever et stigende behov for medarbejdere med fokus på innovation og effektiv produktion, som er i stand til at analysere og arbejde med den samlede fødevareproces fra råvarer til færdigt produkt.
Uddannelsen skal give talenter lige dele praktisk og teoretisk baggrund. Der er tale om en 3½-årig professionsbachelor i fødevareteknologi, og når de første bachelorer er klar i 2021, kan de søge efter job i fødevareindustrien som fx kvalitetsleder, produktionsleder eller produktudvikler. Den nye uddannelse er efterspurgte kompetencer og den første af sin slags i Danmark.
Alle, der opfylder adgangskravene, bliver optaget på uddannelsen. Det er derfor muligt at ansøge helt frem til 5. juli !
Uddannelsen lærer de studerende at navigere sikkert i forhold til fødevarelovgivning fødevaresikkerhed, implementere kvalitetssikringsprogrammer og lede egenkontrol.
Det er forventeligt, at disse kompetencer, som bliver stærkt efterspurgt i fremtiden.
MEALS