Det er ikke overraskende, at markedet for hurtig og nem mad, convenience, er i fremmarch. Det har i flere år været forudsat i en række artikler i MEALS; men at markedet ligefrem er eksploderet, er på en måde overraskende.
Dog, ved lidt eftertænksomhed burde det i højere grad have været forudset også af redaktionen her. Markedet i Europa forventes i 2003 at passere over 100 milliarder kroner. Englænderne er nærmest helt vilde med convenience, mens danskerne holder sig lidt mere tilbage. Alligevel venter Institut for Fødevarestudier og Agro-Industriel Udvikling, at det danske marked vil vokse meget betydeligt, og danske supermarkeder bør, hvis de vil skumme fløden, investere i dette marked.
Tiden er (desværre) ikke mere til i særlig grad at kokkerere, og derfor stormer convenience frem. Der bliver også brug for fremsynede følgeleverandører indenfor emballage, displays o.l. 

Stjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktiv
 
Hvilket discountsupermarked handler du oftest i?