FDB er gået på markedet med en konkurrent til en af Arla Foods største succeser de senere år, blandingsproduktet Kærgaarden, som FDB hvert år sælger over 25 millioner pakker af, skriver Levnedsmiddel Bladet.

Det nye produkt, Solstrejf, laves på Finlands største mejeri, Valio, og er det nyeste i rækken af FDBs egne mærker produceret på udenlandske mejerier.

For mindre end et år siden introducerede FDB også sin egen piskefløde produceret i Holland, og for nuværende er mere end 50 procent af flødesalget i FDB deres eget mærke. Siden er en række andre mejeriprodukter lanceret - senest kakaoskummetmælk fra Tyskland.

Fælles for produkterne er, at de er cirka 1 krone billigere end konkurrerende mærkevarer. Ikke ligegyldigt, da der kvalitetsmæssigt ikke er nogen afgørende forskel.

Stjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktiv
 
Hvilket discountsupermarked handler du oftest i?