De mest velassorterede benzinstationer kan som nærbutik opvise over 3000 varenumre på dét folk i almindelighed har brug for. 
Tendensen har de seneste snart mange år gået i retning af, at flere og flere små butikker forsvinder, og den situation har tankstationer formået at udnytte på en særdeles positiv facon.

Tankstationerne har på flotteste vis forstået at få kunderne indenfor og tilmed formået at videreføre den fine service, som deres forgængere - de små butikker - var kendt for. Kunderne oplever tilmed, at den hyggelige service hele tiden udvikler sig i den rigtige retning.

Til gengæld er der ikke mere megen service at hente med hensyn til bildriften, og selv i en akut situation, hvor en lille udendørs håndsrækning kunne afhjælpe situationen, skal man ikke forvente assistance, hvis det er uden for stationens fire vægge. Det behøver ikke være uvilje, men beror oftest på, at ekspedienterne ikke har kendskab til at løse problemerne.

Servicestationerne har, og det er gået op for flere og flere, overraskende rimelige priser.

Det beror først og fremmest på, at de har formået at holde skarpt øje med, hvad folk vil købe og indrettet sortimentet efter det. Dernæst har de været meget vågne overfor prispolitikken, og hverken gjort forsøg med at konkurrere med Netto eller gå i den anden grøft med for dyre varer.

Det viser sig konkret, at servicestationerne kan være med, for de har også et betydeligt salg af dagligvarer i dagtimerne.

Servicestationernes nærbutikker falder godt til som afløser for den lille detailhandel - den lille købmand, ismejeri og brødudsalg - i samfundet. Åbningstiderne er på de fleste servicestationer fra tidlig morgen til sildig aften og mange steder endog hele døgnet.

Forholdet mellem brændstof og alt det andet indsnævres betydeligt, men da fortjenesten generelt er langt bedre på alt det andet, så siger det sig selv, at disse sortimenter er vigtige for servicestationens resultat på bundlinien.

Spørger man på servicestationen, får man endnu at høre, at en servicestation bør være stedet, hvor bilisten med sin bil er i højsædet. "Vi må ikke glemme vort gamle erhverv", siger de.

Man kommer ikke udenom, at benzinselskaberne, servicestationerne med deres høflige og belevne personale og dagligevaregrossisterne, hvor især Dagrofa har spillet en hovedrolle, har formået at være dygtige trendsættere, som på professionel vis har formået at registrere og efterleve kundernes ønske. Forstår og formår man dét, som servicestationerne har gjort, så vinder man kunder.

Atmosfæren & betjeningen og sortimentet & dets præsentation tiltaler kunderne, derfor handler de med glæde på benzinstationen.

Stjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktiv
 
Hvilket discountsupermarked handler du oftest i?