Nu skal det koste, hvis man som forbruger bestiller bord og ikke møder op.
Det er et forslag fra restaurationsbranchens sammenslutning Horesta. De har nemlig fundet ud af, at restauranterne mister over 150 millioner kroner om året på grund af denne manglende "trafik" til spisestedet.

Naturligvis er det altid brandærgeligt at blive brændt af; men, og det skal med, restauratører er almindeligvis ikke selv udpræget emsige med at sende afbud. Men lad det ligge og blot konstatere, at intet er galt, uden at det er godt for noget.

Gebyret åbner en ladeport for et NYT koncept for restaurationsbranchen: 
Borde der er "betalt" ved afbestillingsgebyr, kan sælges til afbestillingspris.

Såre let, ring til restaurationen og hør om de har nogle afbestillingspladser eller kig efter den røde lygte på restaurationens facade. I det hele taget er det ofte en god ide at sælge fylde-priser. En omskrivning af et mundheld kunne være: " Hellere tjene lidt mindre, end at lade forretningen stå stille".

Restaurationerne og deres organisationer må snart til - som andre brancher fx rejsebranchen - at finde ud af, hvordan man skaffer kunder. Det er i hvert fald trættende i årevis kun at høre på den samme klage om "momsafløftning".

Turisterne svigter Danmark, og har, som vist i stribevis af statistikker i Ugebrevet MEALS, gjort det i årevis. Turistorganisationerne kører også i én bestemt sætning: Mere statstilskud til markedsføring.

Om hvad?

Det ser ikke ud til, at Horesta eller turisme­organisa­tionerne i disse år formår at skabe ideer til kundefremgang.

Stjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktiv
 
Hvilket discountsupermarked handler du oftest i?