For en del år siden havde de større forretninger og varehusene næsten alle levende dekoratører. Nu om stunder er de i stor udstrækning afløst af software, som lynhurtigt kan konstruere fra idé til forslag.

Eksponere (sætte eller stille ud) er blevet et hit-ord for marketingfolk. Det er det ikke uden grund, hvis virksomheden bag ordet kan leve op til gennemtænkt synlig skiltning og udstilling.

Et af de mest voksende områder inden for at "stille varer ud" er brug af displays. Her kan firmaer, som besidder evnen til display-kreativitet, erobre mange ordrer hos mærkevarefirmaerne.

Reklamemateriale skal på en spændende måde udstråle troværdighed både om dagligvarer, slag-tilbud og udsalgsvarer, og det kræver derfor talent - også i brug af software - at kunne "udsmykke" en forretning.

Rigtigt anvendt dekoration giver kasse for butikken og vil derfor være efterspurgt.

God dekoration kan vel sammenlignes med en god middag, hvor opdækningen og bordets udsmykning skaber stemning og appetit.

I de store kædebutikker ser man alt for mange stereotype printerudskrevne skilte, som nærmest skilter med manglende kreativitet. Det kunne sagtens gøres mere opfindsomt.

Også belysningens virkemidler tages alt for lidt i anvendelse. Det er et område, som har et næsten uudtømmeligt register, der med charme og omtanke kunne benyttes langt bedre.

De gode dekorative virkemidler, som jo via software og effektiv maskinelproduktion kan fremstilles til fornuftige priser, vil i stigende grad finde anvendelse i danske butikker.

Selvom reklamemæssige virkemidler er - og i højere grad vil blive - efterspurgte, så vil fremgangen ikke i lige stor udstrækning komme til alle leverandører - fantasien afgrænser successen.

Stjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktiv
 
Hvilket discountsupermarked handler du oftest i?