Carlsberg vil satse kæmpestort på europa­mester­skabet i fodbold. Tilskuerne og seerne skal nu for alvor stifte bekendtskab med navnet Carlsberg og Carlsbergs produkter.

Man investerer ifølge oplysning i Børsen 200 millioner kroner på yderligere at udbrede Carlsberg. Denne satsning kan virke voldsom, men det er arrangementet jo også, så det forekommer, at der er logik i kampagnen.

Sig navnet

Carlsbergs produkter er i forvejen verdenskendte, vel i og for sig verdensberømte. Men princippet om "sig navnet" kan alligevel ikke gentages for tit. Der bliver fremover kamp om pladserne på ølmarkederne, og en plads kun på bænken eller længere ude er ikke interessant.

Når man - som Carlsberg - er international, så skal man alligevel huske den lille andedam derhjemme. Det er ikke gavnligt i for udpræget grad at miste markedsandele på hjemmefronten i forbindelse med internationale reklame­fremstød.

Gider de ikke drikke deres eget øl, er det i hvert fald ikke det bedste budskab at komme ud i den vide verden med.

Hjemmemarked og det internationale marked skal have succes sammen.

Stjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktiv
 
Hvilket discountsupermarked handler du oftest i?