Månedens spørgsmål i august var:

Zapper du væk fra TV-reklamer?

Altid: 21,4%
For det meste: 47,9%
Sommetider: 22,4%
Sjældent: 5,5%
Aldrig: 2,8%

 

Undersøgelsen viser, at folk langt overvejende ikke gider se reklamerne, som måske ligefrem er så irriterende, at de er lige til at vænne sig fra på.

Banker og pensionskasser vil vist med deres reklamer hellere¤lokke bare én kunde ind i folden end¤udbetale bedre renter eller bedre pensionsudbytte.

Dansk Tipstjeneste er et kapitel for sig selv, de poster over 100 millioner om året i deres spots, fremfor at anvende pengene på den allerbedste reklame der findes for dem nemlig at give spillerne højere tilbagebetaling.

Hvis de i stedet rykkede en annonce ind i den Blå Avis til 100 kroner, og deri fortalte at de hævede tilbagebetalingsprocenten med fx 10%, ville dette budskab brede sig som en steppebrand, spare dem for 99.999.900 kroner og give spillerne en sjovere dag .

Det er blevet almindeligt, at man i tv spots og i andre annoncer anfører webadresse. Måske skulle nogen tjekke besøgstallene.

Stjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktiv
 
Hvilket discountsupermarked handler du oftest i?