Vi vil så gerne, siges det igen og igen, have børn til at spise mere frugt, men hvad ser vi, når det kommer til stykket, ikke andet end et unødvendigt forbud fra forbruger­ombuds­manden. Det går ud på, at han vil indføre forbud mod, at man sætter nogle kække klister­mærker på frugterne, idet han mener , at der er tale om reklame.

Han må momentant være kommet på vildspor, for det handler ikke om reklame, men om at få børn til at spise mere frugt.

Hvis han går så vidt som i denne sag, så er der faktisk ikke den ting, der ikke kan udlægges som reklame.

"Husk at tippe, jokeren er løs på lørdag, der er 23 millioner i puljen" er fx Statens uopholde­lige reklame­interesse. Ikke for en sund vane som frugt­ordningen, men derimod for en vane som i utallige tilfælde skaber ludomaner, økonomisk uføre og i visse tilfælde bedragere. Men her siges bare: Tak, tak, mange tak.

Skolefrugt-ordningen er blevet en succes, som man kan være stolt af, og netop fordi den er skruet så smart, indbydende og børne­venligt sammen, er den gået rent ind hos børnene.

Samfundet kan juble.

Forbrugerombudsmandens kritik virker, som det er selve frugtordningen, han har kig på, men det håber børnene naturligvis ikke er tilfældet. Han har nok bare haft en uheldig dag.

Stjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktiv
 
Hvilket discountsupermarked handler du oftest i?