Unilever Danmark A/S

Frisko er klar til sommersæsonen, og har linet op med kraftig markedsføring af årets impulsis. Der ligger grundig research bag udvælgelsen af is, fortæller adm. direktør, Marianne Kirkegaard fra Frisko.

Marianne Kirkegaard
Marianne Kirkegaard

- Det er nogle svære valg, for rent faktisk har vi rundt regnet 40.000 is at vælge imellem til det danske marked, men vi har jo en vis erfaring i, hvad danske is-spisere elsker. Når vi dufter en is, smager på den og lader den smelte på tungen, forbinder vi oplevelsen med en masse minder. - Det er det, vores issmagere er trænet i. De ved simpelthen, hvad danskerne kan lide, ja de repræsenterer den danske smag, fortæller Marianne Kirkegaard.

Når danskerne spiser is, er smagsløgene til den bløde og cremede vanilleis, og så elsker vi de klassiske, gamle sodavandsis.

 

I andre lande findes mange af de danske is slet ikke, så når man er i f.eks. Italien, skal man lede langt efter en Filur, en Københavnerstang eller en Champagnebrus.

Stjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktiv
 
Hvilket discountsupermarked handler du oftest i?