R. Færch Plast A/S

Der er en stadig stigende efterspørgsel på convenience­emballager til fødevarer. Typisk er emballagerne og retterne de emballerer tilpasset en klart defineret målgruppe: enfamilie­husholdninger, kernefamilier, sportsfolk, ældrebespisning etc.

Færch Plast har i en ny case arbejdet bevidst med at bryde med traditionen - den nye plastemballage skulle kunne bruges af flere målgrupper.

I tæt samarbejde med den tyske kunde, "Tillmann's Fleisch & Convenience", har Færch Plast udviklet en flot og praktisk perforeret fødevareemballage. Emballagen kan fremhæves både for anderledes design og for funktionalitet.

4-portionsbakke
4-portionsbakke

Emballagen er en 4-portionsbakke med 4 separate rum. Man kan enten vælge at sætte hele emballagen på bordet - eller brække en eller 2 af alt efter behov. Dette er muligt da der mellem de 4 rum er en perforering. Hvert rum er desuden forseglet for sig, så forbrugeren kan nøjes med at åbne et ad gangen. Det øvrige indhold er stadigvæk helt frisk, da topforseglingen ikke er brudt. Forbrugeren får dermed en fødevare som har en længere holdbarhed, og irritationen over at skulle smide fødevarer ud, som er blevet fordærvet, er væk.

Designmæssigt er der tænkt på at emballagen skal kunne sættes på bordet. Perforeringen mellem de 4 rum er bølget, hvilket præsenterer fødevaren på en utraditionel måde.

Emballagen er fremstillet i det klare plastmateriale APET og giver derfor en flot præsentation af indholdet. Derforuden har APET en høj barriere, som gør den specielt velegnet til emballering af fødevarer, hvor holdbarheden er kritisk.

 

I første omgang anvendes bakken til at emballere "Mettswerge" - en tysk specialitet som bedst kan beskrives som krydret svinetatar. Men emballagen kan også bruges til 4 forskellige slags: pålæg, marmelader, tørrede frugter - ja alt hvad man kunne tænke sig at servere i små portioner enten samtidig eller på forskellige tidspunkter - kun fantasien sætter grænser.

Stjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktiv
 
Hvilket discountsupermarked handler du oftest i?