Fordi der er valgkamp behøver hverken en minister elller politiske ordførere for fødevarer at forivre sig med påhit uden substans. Et af de seneste af slagsen er, at Familie- og Sundhedsminister Henritte Kjær nu melder sig klar til at lovgive imod vildledende reklamer, der giver børn en forkert opfattelse af, hvad der er sundt og usundt.

Om eksempler på vildledning nævner hun, at reklamer for et morgenmadsprodukt fortæller, at du bliver stærk som en tiger, og et andet eksempel at mælkesnitter vises i en gymnastiksal.

Kom en tiger i tanken

Vi har tidligere set et benzinselskab reklamere med "kom en tiger i tanken", og det er vel ikke helt forkert, at en mælkesnitte giver energi fx til gymnastik.

Nu ved man heldigvis på forhånd, at et så svævende forslag, som hun er fremme med, ikke bliver til noget, for os bekendt er ingen i stand til at skille varmt og koldt vand fra hinanden, og ligeledes kan ministeren heller ikke lave en objektiv liste over usunde & sunde fødevarer. Men hun er da velkommen til at forsøge sig...

Af skade bli'r man rig

Det hun i stedet skulle gøre var at få skatte­ministeren til at forbyde Dansk Tipstjenestes usunde reklamer, som afstedkommer, at samfundet får flere og flere ludomaner.

Stjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktiv
 
Hvilket discountsupermarked handler du oftest i?