Mmm..

Svenske turisme­organsisationer har i de senere år meget nøje lyttet til og observeret hvad turisterne kommer efter og hvad der gør dem til "faste" kunder i deres ferie. Sverige er ligesom Danmark ikke et udpræget solsikkert land, og derfor har det i de senere år været et afgørende mål for den svenske turisme strategi meget nøje at analysere og udmønte turisternes ønsker, og se væk fra at indrette strategi eftersom man gerne ser turisterne reagere.

Sverige har derfor i nogle år målrettet arbejdet med strategier om, hvad der dels tiltrækker landets egne "turister", og hvad der efterspørges og forlanges fra de udenlandske turisters side for at holde ferie i Sverige, og dette seje træk er blevet til en enorm succes.

Beregninger i runde tal for turismeindustrien i Sverige sidste år var på næsten 180 mia svenske kroner, hvoraf "svenske" turisters andel var ca. 90 mia, udenlandske turister ca. 50 mia og forretningsrejsende ca. 40 mia svenske kroner.

Stjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktiv
 
Hvilket discountsupermarked handler du oftest i?