Tulip Food Company

Tulip Food Company havde et godt år i 2006/07. Trods stigende udgifter til indkøb, lønninger, energi og transport samt ugunstige valutakurser, kommer Tulip Food Company ud af regnskabsåret med et primært resultat på 143,3 millioner kroner, hvilket er bedre end forrige års resultat.

- Det har på mange fronter været et rigtig godt år. Vi opfylder budget- og strategiplan, og samtidig har vi gennemført mange ændringer, som gør, at Tulip Food Company står godt rustet fremover, siger Tulip Food Company's administrerende direktør Flemming Enevoldsen.

I det forgangne år har virksomheden således skåret markant ned i antallet af varenumre, øget produktiviteten på fabrikkerne for fjerde år i træk og lukket to mindre salgskontorer for i stedet at koncentrere ressourcerne på Tulip Food Company's kerneområder.

Samtidig har Tulip satset stort på de stærke mærkevarer i Danmark, Sverige og Norge, og det har betydet et rigtigt flot salg på hele det nordiske marked. Derudover er der blevet investeret i fremtidens fødevarer i form af en styrkelse af Tulip Food Company's innovationsafdeling.

Tulip Food Company har de seneste måneder markeret sig som en virksomhed med europæiske ambitioner med planerne om opkøb af svenske Ugglarps og slovakiske Mecom, ligesom Tulip Food Company har underskrevet en vigtig samarbejdsaftale med Rumæniens største kødforædlingsvirksomhed Cris-Tim.

- Efter en årrække hvor Tulip har været lidt defensiv og arbejdet på de indre linier for at forbedre den basale indtjening, så føler jeg nu, at vi er klar til at gå ud og være mere offensive, siger Flemming Enevoldsen. 

Nøgletal for Tulip Food Company
  2006/07 2005/06
Omsætning (mio. kr.) 4.719,9 4.812,8
Resultat af primær drift 143,3 138,1
Gns. heltidsansatte 2.099 2.255
EBIT-margin 3,0% 2,9%

 

Stjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktiv
 
Hvilket discountsupermarked handler du oftest i?