Fredag den 4. juli overrakte formanden for VisitNordjylland, borgmester Mogens Gade, diplom og mærke til ansatte på Nordsøen Oceanarium og Forskerpark.

I første halvdel af 2008 har mere end 300 medarbejdere i nordjysk turisme deltaget i VisitNordjyllands værtskabskurser. Kursisterne modtager nu alle et diplom og et hjerteformet mærke med teksten "Velkommen til Nordjylland", som det synlige bevis på, at man sætter gæsten i centrum.

Mogens Gade lægger vægt på, at vi som værter viser vore gæster, at vi interesserer os for dem og er opmærksomme på netop deres behov og interesser.

På Nordsøen Oceanarium og Forskerpark har ca. 40 ansatte deltaget i gæsteservice-kurset, som har fokuseret på hvordan den enkelte kan skabe uforglemmelige oplevelser for gæsterne i kraft af et personligt engagement. 

Vi har indledt en proces med at integrere et virksomhedskoncept, der kan kaldes "værtens bedste oplevelser". Det er en proces, der aldrig slutter, men kræver løbende vedligeholdelse og udvikling - fortæller direktør for Nordsøen Oceanarium og Forskerpark, Jens Otto Størup.

"Det gæstfri Nordjylland" skal løfte Nordjylland endnu højere op i turisternes bevidsthed, når de skal vælge feriested. I turismebranchen er de menneskelige relationer den vigtigste værdi- og loyalitetsfremmende faktor. Det er baggrunden for at VisitNordjylland, med EU midler bevilget gennem Vækstforum, gennemfører et gæstfrihedsprogram rettet mod alle nordjyder og det nordjyske turisterhverv.

Erfaringerne viser bl.a. at virksomheder, der arbejder konkret med udvikling af værtskabet, både opnår større opmærksomhed, indtjening og mere tilfredse medarbejdere. Som medarbejder kan man glæde sig over glade og taknemmelige gæster samt muligheden for løbende udvikling af sine jobfunktioner.

Som virksomhed er der udbytte i form af tilfredse medarbejdere, et positivt omdømme og, ikke mindst, større besøg, loyalitet og indtjening.

Projektets mål er dels at øge job-kvaliteten og branchens image, så rekruttering og fastholdelse af medarbejdere bliver lettere. Det er også et mål at befolkningen i større udstrækning anerkender turismens betydning for regionen og flere bliver gæstfri-ambassadører, samt at begrebet "Det gæstfri Nordjylland" bliver et integreret element i regionens brand overfor gæsterne.

 

Stjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktiv
 
Hvilket discountsupermarked handler du oftest i?