Hvorfor kender alle forbrugere ikke: Det gode budskab

De danske fjerkræavlere bruger hvert år mange penge på salmonellabekæmpelse. Det er glimrende, og det har også medført, at danske kyllinger er salmonellafrie. Til gengæld har branchen, endda nu hvor konkurrencen er meget hård,¤på det nærmeste været usynlig med hensyn til at fortælle forbrugerne: Det gode budskab.

For at leve op til de danske krav til salmonellabekæmpelse forlyder det, at en gennemsnitlig kyllingeproducent bruger et sted mellem 300.000 og 500.000 kroner om året. Men det er især de tyske og østeuropæiske producenter, der endog ikke skal leve op til de samme strenge krav som de danske, som løber med salget til forbrugerne herhjemme.

- Vi har spurgt 50 kantiner, institutioner og restauranter:

For 8 år siden udgjorde udenlandske kyllinger i danske supermarkeder ca. 20%.

Tror du dette tal i dag er højere eller lavere?

18 svarede: det samme
9 svarede: lavere
20 svarede: højere
3 svarede: ved ikke

Stjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktiv
 
Hvilket discountsupermarked handler du oftest i?