Den gamle syssel om at klippe kuponer er snart tilbage
En ny EU dom kan tvinge Danmark til at ændre sin lovgivning, så danskerne fremover kan klippe rabatmærker ud af aviser og blade. Dommen betyder, at danske virksomheder vil få et nyt og¤meget effektivt markedsføringsmiddel til deres rådighed.
Dommen fastsætter, hvilke begrænsninger medlemslandene må lægge på virksomhedernes markedsføring, og den danske markedsføringslovs forbud mod rabatkuponer og konkurrencer, hvor forbrugerne kun kan deltage, hvis de køber et bestemt produkt, er ikke en af disse begrænsninger.
Da EUs lovgivning går forud for national lovgivning, vil danske virksomheder naturligvis kunne benytte sig af denne form for markedsføring, som iøvrigt er umådelig populær på utallige områder i mange lande.
Omkring nytår var de omsætningsskabende rabatkuponer til politisk drøftelse.
Økonomi- og erhvervsminister Lene Espersen (K) meddelte dengang, at hun ville fastholde det danske forbud mod kuponerne.
- Mon alligevel ikke, at hun igen vil opleve at se danskerne klippe kuponer?
Rabatkuponer!